Оголошення

Результати розгляду петиції щодо звільнення Скорик-Шкарівської Михайлини
25.04.2023

Результати розгляду петиції щодо звільнення Скорик-Шкарівської Михайлини

Виконавчими органами Бучанської міської ради Київської області розглянуто електронну петицію, щодо звільнення Скорик-Шкарівської Михайлини з посади заступника міського голови та повідомляємо наступне.

Виконавчі органи Бучанської міської ради керуються вимогами ст. 19 Конституції України, де зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Кодекс законів про працю України (далі - Кодекс) є основним законодавчим актом, який регулює трудові відносини працівників та роботодавців. Для належного припинення трудових відносин роботодавець та працівник повинні виконати вимоги передбачені чинним законодавством. Кодексом передбачені підстави для звільнення працівника із займаної посади, а саме: з ініціативи працівника (ст. 38-39 Кодексу), за угодою сторін (п.1 ст. 36 Кодексу) та з ініціативи роботодавця (ст. 40-41 Кодексу).

Правові, організаційні, матеріальні та соціальні умови реалізації громадянами України права на службу в органах місцевого самоврядування, загальні засади діяльності посадових осіб місцевого самоврядування, їх правовий статус, порядок та правові гарантії перебування на службі в органах місцевого самоврядування визначені Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» № 2493-ІІІ від 07.06.2001 року (далі – Закон                        № 2493-ІІІ).

Відповідно до ч. 1 ст. 2 цього Закону посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету. Посадами в органах місцевого самоврядування є, серед іншого, посади, на які особи призначаються сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

Приписами статті 19 Закону № 2493-ІІІ передбачено, що особливості дисциплінарної відповідальності посадових осіб місцевого самоврядування забезпечуються у порядку, передбаченому законом.

 

Відповідно до пункту 2 розділу VІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону N 2493-III на органи і посадових осіб місцевого самоврядування поширюється дія Закону України «Про державну службу» в частині, що не суперечить Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Згідно статті 64 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 року № 889-VIII (далі - Закон № 889-VIII) за невиконання або неналежне виконання посадових обов`язків, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами у сфері державної служби, посадовою інструкцією, а також порушення правил етичної поведінки та інше порушення службової дисципліни державний службовець притягається до дисциплінарної відповідальності у порядку, встановленому цим Законом.

Підставою для притягнення державного службовця до дисциплінарної відповідальності є вчинення ним дисциплінарного проступку, тобто протиправної винної дії або бездіяльності чи прийняття рішення, що полягає у невиконанні або неналежному виконанні державним службовцем своїх посадових обов`язків та інших вимог, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, за яке до нього може бути застосоване дисциплінарне стягнення (ч. 1 ст. 65 Закону № 889-VIII).

Дисциплінарним проступком зокрема є невиконання або неналежне виконання посадових обов`язків, актів органів державної влади, наказів (розпоряджень) та доручень керівників, прийнятих у межах їхніх повноважень (п. 5 ч. 2 ст. 65 Закону № 889-VIII).

Відповідно до абз. 3 ст. 7 Закону № 2493-ІІІ, на посадових осіб місцевого самоврядування поширюється дія законодавства України про працю з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.

Статтями 147-149 Кодексу законів про працю України (КЗпП України), визначено види, особливості та порядок застосування дисциплінарних стягнень.

Так, відповідно до ст. 147 КЗпП України, за порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано тільки один з таких заходів стягнення: догана; звільнення.

Дисциплінарні стягнення застосовуються органом, якому надано право прийняття на роботу (обрання, затвердження і призначення на посаду) даного працівника. (ст. 147-1 КзпП України).

Постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 2000 року № 950 затверджено «Порядок проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та осіб, які для цілей Закону України «Про запобігання корупції» прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування».

Відповідно до пункту 1 цього Порядку стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та осіб, які для цілей Закону України «Про запобігання корупції» (далі - Закон) прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, може бути проведено службове розслідування:

- у разі невиконання або неналежного виконання ними службових обов`язків, перевищення своїх повноважень, що призвело до людських жертв або заподіяло значну матеріальну чи моральну шкоду громадянинові, державі, підприємству, установі, організації чи об`єднанню громадян;

- у разі недодержання ними законодавства про державну службу, службу в органах місцевого самоврядування, антикорупційного законодавства;

- на вимогу особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, з метою зняття безпідставних, на її думку, звинувачень або підозри;

- з метою виявлення причин та умов, що призвели до вчинення корупційного або пов`язаного з корупцією правопорушення чи невиконання вимог Закону України «Про запобігання корупції» в інший спосіб, за поданням спеціально уповноваженого суб`єкта у сфері протидії корупції або приписом Національного агентства з питань запобігання корупції за рішенням керівника органу, в якому працює особа, яка вчинила таке правопорушення.

Аналізуючи вищенаведені положення законодавства можна зробити висновок, що перелік підстав, за яких може бути проведено службове розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, міститься у пункті 1 Порядку № 950 і є виключним.

Враховуючи відсутність у письмовій петиції конкретних фактів та обставин, які б підлягали перевірці та могли свідчити про невиконання або неналежне виконання службових обов`язків, перевищення своїх повноважень, що призвело до людських жертв або заподіяло значну матеріальну чи моральну шкоду громадянинові, державі, підприємству, установі, організації чи об`єднанню громадян, заступницею міського голови Михайлиною Скорик-Шкарівською, підстав для проведення службового розслідування не вбачається.

Враховуючи вищезазначені норми законодавства України, електронна петиція, яка набрала необхідної кількісті голосів не може бути самостійною та достатньою підставою для звільнення.

Крім того, зазначаємо, що відповідно до ст. 43 Конституції України громадянам гарантується захист від незаконного звільнення. Згідно зі ст. 8 Конституції України її норми є нормами прямої дії.

Разом з тим, для унеможливлення порушення прав та законних інтересів громадян в майбутньому, з посадовими особами Бучанської міської ради,  в тому числі і Михайлиною Скорик-Шкарівською, було проведено профілактичну роз’яснювальну бесіду щодо дотримання етики державного службовця.

https://petition.e-dem.ua/bucha/Petition/View/237

0

280

Коментарі - 0

CAPTCHA

Введіть символи з картинки

Графічна CAPTCHA