Податкова інформує

Бучанська ДПІ: Зміни до застосування РРО/ПРРО з 13 вересня 2022 року

Бучанська ДПІ ГУ ДПС у Київській області інформує платників, користувачів РРО/ПРРО, що міністерство фінансів України наказом від 17.08.2022 року №243 вніс зміни до порядків застосування РРО та ПРРО. Зокрема, до обов’язків платників додано зазначення цифрового значення штрихового коду акцизної марки (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкоголем.

Нагадаємо, що ще з 1 січня 2022 року платники мають дотримуватися вимог п. 11 ст. 3 розділу ІІ Закону №265 в частині відображення (при роздрібній торгівлі алкогольними напоями) в розрахункових документам (чеках РРО/програмних РРО) такого реквізиту як цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер).,але зміни до  порядку застосування РРО/ПРРО внесені наказом №243 від 17.08.2022 року з 13 вересня 2022 року.

Так, в п. 4 розд. ІІІ Порядку №547 та абз. 11 п. 1 розд. IV Порядку №317 з’явився оновлений обов’язок для  платників при застосуванні РРО та ПРРО відповідно.

Так, за новою нормою, платники, які займаються торгівлею, мають проводити  розрахункові операції через РРО для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості, а також із зазначенням цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями.

Залишаємось на зв’язку:

Контакти гарячих ліній https://kyivobl.tax.gov.ua/kontakti/

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Приєднатись до офіційного каналу ДПС у Телеграм: t.me/tax_gov_ua

Бучанська ДПІ

 

На Бучанщині податківці провели вебінар на тему:

«Порядок подання громадянами декларації про отримані доходи та майновий стан за 2021рік на отримання податкової знижки. Електронні сервіси ДПС України. Можливості «Електронного кабінету» платників податків ».

В Бучанській ДПІ ГУ ДПС у Київській області відбувся вебінар з платниками податків на тему:« Порядок подання громадянами декларації про отримані доходи та майновий стан за 2021рік на отримання податкової знижки. Електронні сервіси ДПС України. Можливості «Електронного кабінету» платників податків ».У заході взяла участь заступник начальника Бучанської ДПІ ГУ ДПС у Київській області Валентина Мусієнко.

Фахівець інспекції докладно поінформувала учасників ZOOM-конференції про  основні аспекти  декларування громадян на отримання податкової знижки. Зауважила, що Декларація подається наочно або в електронному вигляді до 31.12.2022року через Електронний кабінет платника з накладанням кваліфікованого електронного підпису. Поінформувала слухачів, що для подання Декларації через портал ДПС фізичній особі необхідно увійти до Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Валентина Мусієнко відповіла на ряд запитань, що стосувалися сплати податків та подання податкової звітності, в електронному вигляді. Також під час спілкування було роз’яснено платникам про переваги користування сервісом ДПС «Електронний кабінет платника», про можливості дистанційного спілкування з податковою службою засобами сервісів «InfoTAX»», на використання таких інформаційних ресурсів ДПС України, як: Facebook, Telegram-канал

Окремо вона повідомила  про можливості використання Комунікаційної податкової платформи, яка створена для надання практичної оперативної допомоги платникам податків та повідомила її електронну адресу: kyivobl.ikc@tax.gov.ua, запросивши платників надсилати на цю адресу запити або звернення з коротким змістом питання та контактами для зворотного зв’язку та звернула увагу, що при виникненні у громадян питань щодо заповнення чи оформлення податкової звітності завжди можна отримати консультацію за телефоном (045-97) 48-590, або завітати до Центру Обслуговування Платників Бучанської ДПІ, за адресою:м.Буча,вул.Енергетиків,1а.

Бучанська ДПІ

 

 

Бучанська ДПІ:Розмір мінімальної заробітної плати зростає з 1 жовтня

 

Бучанська ДПІ ГУ ДПС у Київській області повідомляє платникам податків, що з 1 жовтня 2022 року згідно із Законом України від 02.12.2021 року № 1928 «Про Державний бюджет на 2022 рік» розмір мінімальної заробітної плати становить:

- у місячному розмірі - 6700 грн (тобто на 200 грн більше, ніж було встановлено з 1 січня - 6500 грн);

- у погодинному розмірі - 40,46 грн (тобто на 1 грн і 20 копійок більше, ніж було з 1 січня 2022 року - 39,26 грн).

Тож з 1 жовтня 2022 року при нарахуванні зарплати основному працівнику, який не є особою з інвалідністю, потрібно буде сплачувати ЄСВ не менше 1474 гривень.

Для фізичних осіб - підприємців на загальній та спрощеній системі оподаткування, для фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, та для членів фермерського господарства мінімальний страховий внесок за місяць з 1 жовтня цього року також становить 1474 грн, за квартал - 4422 грн.

Також податківці звертають увагу, що змінюється і максимальна база нарахування ЄСВ.

Відповідно до норм Закону України від 08.07.2010 року № 2464 « Про збір та облік єдиного внеску загальнообов'язкове державне соціальне страхування» максимальна база нарахування ЄСВ становить 15 розмірів мінімальної заробітної плати. Таким чином, з 1 жовтня максимальна база нарахування єдиного внеску буде дорівнювати 100 500 гривень (до 30 вересня 2022 року – 97 500 гривень).

Податківці зазначають, що фізичні особи-підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та члени фермерського господарства звільняються від сплати ЄСВ за себе з 1 березня 2022 року до початку війни, а також протягом наступних 12 місяців.

Однак це право не позбавляє права платників ЄСВ добровільно сплачувати ЄСВ за себе та зазначати суму такого ЄСВ у декларації з виплатою страхового стажу.

 

Бучанська ДПІ

 

Бучанська ДПІ: Зміни до Інструкції про порядок нарахування та сплати ЄСВ

 

Бучанська ДПІ ГУ ДПС у Київській області повідомляє платникам податків, що наказом Міністерства Фінансів від 28.07.2022 р. № 216 змінено Інструкцію про порядок нарахування та сплати ЄСВ. Змінами тепер прописано Правила не нарахування та несплати фізичними особами-підприємцями-працівниками резидента Дія.Сіті

Зазначено, що звільнення від сплати ЄСВ у ФОПів-основних працівників, яке почало діяти з 1 січня 2021 року, поширюється й на працівників резидента Дія.Сіті.

До інструкції внесли норми, які стосуються платників, котрі звільняються від сплати за себе ЄСВ за місяці звітного періоду, за які роботодавець (резидент Дія Сіті) сплатив страховий внесок за них у розмірі не менше мінімального страхового внеску.

Також уточнено порядок нарахування ЄСВ для осіб, призвані на військову службу за призовом осіб із числа резервістів.

Додатково з'явився новий додаток, в якому маємо форму заяву, яку подають для звільнення від виконання обов'язків платника ЄСВ.

Нагадаємо, що якщо платники ЄСВ, визначені абз. 3 та 4 п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону про ЄСВ, мають найманих працівників і на строк своєї військової служби за призовом під час мобілізації, або призвані на військову службу за призовом осіб із числа резервістів, на особливий період уповноважують іншу особу на виплату найманим працівникам зарплати та/або інших доходів, їх зобов'язання, визначені п. 1 (крім сплати ЄСВ), 2 - 6, 10, 12 ч. 2 ст. 6 Закону про ЄСВ, здійснює така уповноважена особа.

Зазначені платники протягом 10 днів після демобілізації, звільнення з військової служби або після закінчення лікування (реабілітації) подають до податкових органів заяву за встановленою формою та копію військового квитка, або копію відповідного військово-облікового документа, або копію іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, або даних про призов на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період.

Бучанська ДПІ

 

Про зміну місця реєстрації повідомляйте вчасно!

 

В податковій повідомляють, якщо фізична особа – платник податків змінює протягом року місце проживання, то вона повинна повідомити про зміну своєї податкової адреси територіальний орган ДПС за новим місцем проживання.

Нагадуємо, що відповідно до пункту 70.7 статті 70 Податкового Кодексу України, фізичні особи - платники податків зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну своїх даних, зокрема, у разі зміни місця податкової адреси (прописки). Ці зміни вносяться до облікової картки протягом місяця з дня їх виникнення шляхом подання відповідної заяви за формою та у порядку, визначеними центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків визначено Положенням про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 №822 (далі – Положення).

Відповідно до розділу ІX Положення, фізичні особи - платники податків зобов'язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки, протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання Заяви за формою № 5ДР особисто або через законного представника чи уповноважену особу до контролюючого органу за місцем постійного проживання, у разі зміни місця проживання - до контролюючого органу за новим місцем проживання.

Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту постійного проживання, подають Заяву за формою № 5ДР до будь-якого контролюючого органу.

Для заповнення Заяви використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.

Внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державного реєстру) здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання фізичною особою Заяви за формою № 5ДР до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання). У разі звернення до будь-якого контролюючого органу строк внесення змін до Державного реєстру може бути продовжено до п’яти робочих днів.

У разі виявлення недостовірних даних або помилок у поданій Заяві за формою № 5ДР фізичній особі може бути відмовлено у внесенні змін та/або видачі документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі.

У Заяві за формою № 5ДР в обов’язковому порядку зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків.

Додатково повідомляємо, що надати Заяву за формою №5ДР можна за допомогою електронного сервісу «Електронний кабінет платника» з використанням електронного цифрового підпису фізичної особи.

Вхід до Електронного кабінету платника здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДПС.

За материалами ДПС України

 

До уваги платників податків!

 

Головне управління Державної податкової служби у Київській області діє виключно у рамках законодавства, вся інформація щодо діяльності управління оприлюднюється на офіційних інформаційних ресурсах, а саме:

Субсайт ГУ ДПС у Київській області за посиланням https://kyivobl.tax.gov.ua

Офіційна сторінка у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/

Канал ДПС у Телеграм: t.me/tax_gov_ua

Залишаємось на зв’язку:

Контакти гарячих ліній https://kyivobl.tax.gov.ua/kontakti/

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

Повідомити про порушення податкового законодавства можна за допомогою чат-бота «StopViolationBot»

 Також актуальну інформацію та консультації можна отримати, звернувшись до Контакт-центру ДПС за тел. 0800501007.

Просимо платників податків бути пильними та обачливими: користуйтесь  офіційними джерелами інформації!

ГУ ДПС у Київській області

 

Документи, які підтверджують право платника на податкову знижку щодо суми коштів, сплачених за навчання

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що перелік витрат, які дозволено  включати до податкової знижки, визначає пункт 166.3 статті 166 ПКУ.

Даний перелік включає суму коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти таким платником податку та/або членом його сім’ї першого ступеня споріднення та/або особи, над якою встановлено опіку чи піклування, або яку влаштовано до прийомної сім’ї, дитячого будинку сімейного типу, якщо такого платника податку призначено відповідно опікуном, піклувальником, прийомним батьком, прийомною матір’ю, батьком-вихователем, матір’ю-вихователькою - п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ.

Підстави для нарахування податкової знижки та її конкретні суми відображаються у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року .

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача)), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги).

Копії зазначених У документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи, а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником протягом строку давності, встановленого ПКУ.

Якщо витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, то платник зазначає в податковій декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.

Контролюючий орган не має права вимагати від платника надання документів та/або їх копій, які містяться в автоматизованих інформаційних і довідкових системах, реєстрах, банках (базах) даних органів державної влади та/або органів місцевого самоврядування, інформація з яких безоплатно отримується контролюючими органами відповідно до ПКУ та міститься в інформаційних базах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Розмір та умови оплати за навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації, за надання додаткових освітніх послуг встановлюються договором.

Фізична особа – платник податку на доходи фізичних осіб, яка має право скористатися податковою знижкою щодо суми коштів, сплачених за навчання зобов’язана подати до контролюючого органу разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи копії платіжних та розрахункових документів, зокрема, квитанції, фіскальні чеки, прибуткові касові ордери, що ідентифікують надавача послуг і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх отримувача), а також копію договору з навчальним закладом, в якому обов’язково повинно бути відображено заклад освіти – надавача послуг і здобувача освіти – отримувача послуг, вартість таких послуг і строк оплати за такі послуги; довідку про отримані у звітному році доходи; документи, які підтверджують ступінь споріднення (у разі компенсації вартості здобуття дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти члена сім’ї першого ступеня споріднення), тощо.

Залишаємось на зв’язку:

Контакти гарячих ліній https://kyivobl.tax.gov.ua/kontakti/

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Приєднатись до офіційного каналу ДПС у Телеграм: t.me/tax_gov_ua

Повідомити про порушення податкового законодавства можна за допомогою чат-бота «StopViolationBot»

ГУ ДПС у Київській області

 

 

 

Заява про перехід на спрощену систему оподаткування чи іншу групу платників ЄП з 01 жовтня  подається не пізніше 15 вересня

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб'єкт господарювання подає до контролюючого органу за місцем податкової адреси заяву,  яка подається за вибором платника податків в один з таких способів:

-  особисто платником або уповноваженою на це особою;

- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

-  засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги";

- державному реєстратору під час державної реєстрації створення юридичної особи або державної реєстрації фізичної особи - підприємця.

Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів може перейти на спрощену систему оподаткування подавши заяву до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб'єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує переходу на спрощену систему оподаткування, СГ дотримано вимоги, встановлені п. 291.4 ст.291 ПКУ.

Платник  ЄП  може самостійно перейти на сплату єдиного податку, встановленого для інших груп платників ЄП, подавши заяву до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу. При цьому у платника ЄП ІІІ групи, який є платником ПДВ, анулюється реєстрація платника ПДВ у разі обрання ним І або ІІ групи чи ставки ЄП, встановленої для ІІІ групи, яка включає ПДВ до складу єдиного податку.

Новостворені ФОП, які до закінчення місяця, в якому відбулася їх державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для І або ІІ групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.

Новостворені СГ, які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для ІІІ групи, яка не передбачає сплату ПДВ, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

СГ, утворений в результаті реорганізації платника податку, що має непогашені податкові зобов'язання чи податковий борг, які виникли до такої реорганізації, може бути зареєстрований як платник ЄП (шляхом подання не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу заяви) з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснено погашення таких податкових зобов'язань чи податкового боргу.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.

ГУ ДПС у Київській області

 

 

Закон №2120-IX: Нові податкові пільги для фізичних осіб підприємців та підприємств в умовах війни

 

Бучанська ДПІ ГУ ДПС у Київській області інформує платників податків, що на час війни та для післявоєнного стану розбудови країни потрібна нова податкова модель і Президент України підписав Закон України від 15.03.2022 № 2120-IX(Далі Закон)-для підтримки українського бізнесу в умовах війни.

Закон містить кардинальні зміни щодо єдиного податку, зменшення ПДВ та акцизу на пальне, податкові стимули для великого бізнесу та благодійності.

Перше, що прийнято Законом і стосується кожного, як громадян, так і військових – це пільги з реалізації пального

Зокрема, для стабілізації цін на пальне передбачено пільги, а саме зменшено ставку податку на додану вартість на пальне з 20% до 7%, а також скасовано акциз.

Друге, оновлено спрощену систему оподаткування та надано пільги із сплати податків.

Сплачувати єдиний податок зможуть не лише ФОПи-«спрощенці», але й великі підприємства за новими ставками.

Для цього Законом на період воєнного стану для платників, що перебувають на 3 групі єдиного податку збільшено ліміт річного доходу з 7 млн 600 тис гривень до 10 млрд гривень, і немає обмежень щодо кількості працівників. Ставка становитиме 2% від обороту незалежно від виду діяльності (виняток становить діяльність, пов’язана з підакцизними товарами, гральним бізнесом, обміном валют та видобуток і реалізація корисних копалин, банки, страхові компанії, ломбарди ФОП, юрідичні особи-нерезиденти та ін.). ПДВ на цей період не нараховуватиметься і не сплачуватиметься. Звітний період квартал, сплата помісячно до 15 числа. Заяву про перехід на спрощену систему з особливостями необхідно подати до 31 березня.

ФОП 1,2 груп мають право не сплачувати єдиний податок. Ця норма є добровільною.

Також ФОПи як на спрощеній, та і на загальній системі оподаткування, особи, які провадять незалежну професійну діяльність та члени фермерського господарства звільняються від сплати ЄСВ за себе. Ця норма стартує з 1 березня 2022 року і припиняє дію через рік після закінчення воєнного стану.

«Спрощенцям» 2,3 груп дозволяється не сплачувати ЄСВ за мобілізованих працівників. Такі суми будуть сплачені з коштів держбюджету.

Протягом воєнного стану та 3 місяці потому штрафи та пеня з ЄСВ не стягується, а перевірки не проводяться.

Третє, запроваджено пільги для власників земельних ділянок

З 24 лютого 2022 року до кінця 2022 року власники земельних ділянок звільняються від сплати податку за землю та орендної плати за земельні ділянки, розташовані на територіях, де йдуть бої, а також до кінця 2023 року – від мінімальної плати за землю.

Четверте, створено стимули для допомоги бійцям та надання благодійності

Зокрема, для реалізації цих норм передбачені наступні зміни:

- звільняються від сплати податків та акцизів пальне, передане військовим, примусово вилучене для потреб держави чи передане як гуманітарна допомога. Також від оподаткування звільняється примусово вилучене для потреб держави майно;

- звільнено від ПДВ та мита ввезення та постачання на територію України касок, бронежилетів, шоломів, лікарських засобів, інших товарів оборонного призначення;

- благодійна допомога, надана учасникам бойових дій та особам, які живуть на території бойових дій, не оподатковується ПДФО. Також не оподатковується ПДФО вся нецільова благодійна допомога особам, які постраждали внаслідок збройної агресії РФ;

- надано право на податкову знижку у розмірі 16 відсотків. (замість поточних 4%) на пожертвування неприбутковим організаціям;

- благодійну допомогу, перераховану закладам охорони здоров’я або на спецрахунок ЗСУ, можна відносити до витрат без обмежень (раніше такі обмеження були встановлені у розмірі 4% від прибутку).

П’яте,запроваджено певні послаблення для підприємців

Підприємці, які втратили склади, виробництва чи магазини внаслідок бойових дій, не платитимуть ПДВ зі знищеного товару. Також не треба буде платити ПДВ з товарів, переданих на потреби оборони.

Також підприємці зможуть включити до податкового кредиту з ПДВ суми, за якими ще не зареєстровані податкові накладні, але наявні первинні документи. Такі накладні треба буде зареєструвати впродовж 6-ти місяців після припинення воєнного стану.

До припинення воєнного стану компанії отримують дозвіл на імпорт та реалізацію тютюнових виробів без встановленого маркування, але з маркуванням відповідно до вимог ЄС.

Також у 2022 році підприємства, які знаходяться на території активних бойових дій, не сплачують екологічний податок.

На період військового стану використання суб’єктами господарювання банківських рахунків можливе без взяття їх на облік у податковому органі.

Подовжується дія ліцензій на підакцизну продукцію. Тобто не анульовуватимуться ліцензії, якщо не сплачено черговий платіж за ліцензію чи закінчився її термін. Обов’язки щодо сплати чергових платежів та продовження дії ліцензії протягом 30 днів після закінчення воєнного стану.

На період дії воєнного стану зупиняється перебіг всіх строків, визначених ПКУ.

Шосте, посилена увага до захисту прав споживачів та відновлено окремі перевірки

З початку війни ми отримали значну кількість звернень від громадян, яким у магазинах чи на заправках відмовляли у розрахунках картками та вимагали готівку. Цей закон передбачає відновлення фактичних перевірок, що дасть змогу перевіряти такі підприємства та зберегти права споживачів на безготівкові розрахунки. За порушення – штраф 8500 гривень.

Крім того, Законом визначено, що відновлюються всі фактичні перевірки, зокрема, які були заборонені на час карантину.

Також відновлено камеральні перевірки з питань відшкодування ПДВ.

Сьоме, щодо порушень застосування РРО (касових апаратів)

До завершення воєнного стану підприємці звільняються від санкцій за порушення закону про РРО. Єдиний виняток – порушення під час продажу підакцизної продукції, а саме пального.

Розширено часові рамки, в межах яких програмні РРО можуть працювати без підключення до інтернету. Санкції за порушення закону про РРО не будуть застосовуватися до завершення воєнного стану.

Крім того, нагадаємо, що з 2014 року діє норма, що мобілізовані ФОП, які не використовують працю найманих працівників на весь строк військової служби звільняються від нарахування та сплати єдиного податку, ЄСВ за себе, а для  підприємців на загальній системі оподаткування і самозайнятих осіб – ПДФО, військового збору. У разі наявності у ФОП найманих працівників, він може призначити уповноважену особу, яка здійснюватиме нарахування ПДФО, військового збору та ЄСВ на доходи працівників. Суми податків та зборів сплачуються протягом 180 днів після демобілізації ФОПа або ФОП може виконати всі свої податкові зобов’язання після повернення з військової служби.

Підставою для такого звільнення є заява самозайнятої особи та копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, які подаються до контролюючого органу за місцем податкової реєстрації самозайнятої особи протягом 10 днів після її демобілізації.

 

Як подати Заяву про внесення змін до Державного реєстру ФО – платників податків за ф. № 5ДР не відвідуючи податкову.

Шановні платники! Бучанська ДПІ ГУ ДПС у Київській області повідомляє, громадяни зобов'язані подавати до податкових органів відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки фізичної особи - платника податків протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання заяви про внесення змін до Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків за формою № 5ДР (далі - Заява за ф. № 5ДР) (додаток 12 до Положення № 822).

Заява за ф. № 5ДР фізичною особою подається особисто або через представника до податкового органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання - до податкового органу за новим місцем проживання. Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подають зазначені заяви особисто або через представника до будь-якого податкового органу.

При цьому, у разі подання Заяви за ф. № 5ДР через представника, необхідно пред'явити документ, що посвідчує особу такого представника, та документ, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопію (з чітким зображенням), а також довіреність, засвідчену у нотаріальному порядку, на проведення процедури зміни даних щодо фізичної особи у Державному реєстрі (після пред'явлення повертається) та її копії.

Для заповнення Заяви за ф. № 5ДР використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.

Якщо в документах, що посвідчують особу, відсутня інформація про реєстрацію місця проживання/перебування особи або така інформація внесена до безконтактного електронного носія, який імплантовано у зазначені документи, особа пред'являє:

- довідку про внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру (далі - Реєстр) та видані документи, що складається у формі витягу з Реєстру;

- довідку про реєстрацію місця проживання/перебування особи, видану органом реєстрації, якщо після формування витягу з Реєстру змінилися дані щодо місця проживання особи;

- довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи або довідку, що підтверджує місцеперебування громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території або переселилися з неї (за наявності таких документів).

Згідно з п. 5 розд. IХ Положення № 822 при виявленні недостовірних даних або помилок у поданій заяві за ф. № 5ДР фізичній особі може бути відмовлено у внесенні змін та/або видачі документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі.

Крім того, фізична особа – платник податків за допомогою інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» може подати Заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків за формою № 5ДР на себе та/або своїх дітей за наявності свідоцтва про народження дитини, документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника) та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.

Для цього на комп’ютері, підключеному до мережі Інтернет, за допомогою веб-браузера знайдіть «Електронний кабінет платника» за посиланням cabinet.tax.gov.ua. Використовуючи кваліфікований електронний підпис (КЕП) увійдіть до приватної частини Електронного кабінету (особистий кабінет), зокрема:

оберіть кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (КНЕДП), в якому отримували КЕП;
оберіть особистий електронний ключ (Key-6.dat або інший, залежно від КНЕДП), вибравши відповідний файл з електронного носія (USB-накопичувач, СD/DVD-диск) або з відповідного каталогу на персональному комп’ютері;
введіть пароль захисту та натисніть «Зчитати». Після того, як ключ буде успішно завантажено, натисніть «Увійти».

У головному меню особистого кабінету в розділі «ЕК для громадян» оберіть «Заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (5ДР)» на натисніть кнопку <+Створити>.

Заповніть Заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків відповідно до «Пам’ятки для заповнення Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків».

Крім того, додайте форму F1314501 та ознайомтесь з «Повідомленням про склад та мету збору персональних даних у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, права та обов’язки фізичної особи – платника податків».

Додайте форму F1360102 «Документ довільного формату», який використовується для подання сканованих копій необхідних документів. Усі документи мають бути збережені в одному файлі (формат файлу може бути pdf/jpg із обмеженням розміру не більше 2МБ).

Додайте до Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків обов’язкові додатки (закладка «Додатки»).

Якщо додається сканована копія паспорта громадянина України у формі книжечки, обов’язковими є 1-2 сторінки, 3-6 сторінки – у разі вклеювання до паспорта нових фотокарток при досягненні 25 і 45 річного віку, та відповідні сторінки з відміткою про реєстрацію місця проживання.

У разі надання сканованої копії паспорта громадянина України у формі картки, обов’язковими є лицьовий та зворотній бік ID-картки та копія документа (довідки, витягу) про реєстрацію місця проживання.

При зміні «Прізвища», «Імені» та/або «По батькові» додається сканована копія відповідного документа (свідоцтва про шлюб/ розірвання шлюбу, свідоцтва про зміну імені), що підтверджує такі зміни.

У разі подання Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків на малолітніх осіб (до 14 років) обов’язково додається копія свідоцтва про народження дитини та копія документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).

Подання Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків в електронному вигляді можливе на підставі свідоцтва про народження – для малолітніх осіб (до 14 років) або паспорта громадянина України, тому скористатися сервісом можуть тільки громадяни України.

Після додавання усіх необхідних документів натисніть кнопку «Перевірити», система здійснить автоматичну перевірку повноти заповнення полів. Якщо перевірка неуспішна, на екран виводиться повідомлення із зазначенням причини (помилки) неможливості створення та збереження документа. Якщо перевірка успішна, на екран виводиться повідомлення «Перевірено».

Після цього натисніть кнопку «Зберегти». Підпишіть сформований запит КЕП та відправте до ДПС.

У відповідь маєте отримати:

Квитанцію №1 – Повідомлення про прийняття запиту;
 Квитанцію №2 – Повідомлення про результати обробки за формою F1414701 (для Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків).

Більш детально щодо подання Заяви ф.№ 5-ДР про внесення змін до ДРФО за допомогою Електронного кабінету – на офіційному вебсайті ДПС України https://tax.gov.ua/fizichnim-osobam/podannya-vidomostey/ (обрати «Порядок формування запиту щодо реєстрації фізичної особи/внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків засобами ІТС «Електронний кабінет»»).

Запроваджено зміни в оподаткуванні, які стосуються волонтерської діяльності

 

Законом України від 15 серпня 2022 року № 2520-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сприяння розвитку волонтерської діяльності та діяльності неприбуткових установ та організацій в умовах збройної агресії Російської Федерації проти України»(набрав чинності 03.09.2022) внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс).

1. Врегульовано питання щодо звільнення від оподаткування коштів, які збиралися фізичною особою на свій особистий розрахунковий рахунок для виплати благодійної допомоги на користь платників податків, зазначених у п.п. «в» п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Кодексу.

Так, зазначені кошти не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків за умови, що під час реєстрації фізичної особи у Реєстрі волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, вказаний рахунок зазначається як рахунок з призначенням для здійснення благодійної діяльності (крім рахунків, що були закриті до 21 листопада 2013 року).

Зміни: у п.п. «б» п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Кодексу слова «у підпункті «а»» замінено словами «у підпунктах «а» та «в»»;

 

2. Не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичної особи:

– кошти або вартість майна (послуг), що надаються фізичній особі – волонтеру, з якою укладено договір про провадження волонтерської діяльності, в частині витрат неприбуткової організації, що залучає до своєї діяльності волонтерів, на проведення медичного огляду та вакцинації волонтера, інших лікувально-профілактичних заходів, безпосередньо пов’язаних з наданням волонтерської допомоги такою особою відповідно до Закону України «Про волонтерську діяльність»;

– відшкодування неприбутковою організацією особі – волонтеру, з якою укладено договір про провадження волонтерської діяльності, документально підтверджених витрат, пов’язаних з наданням волонтерської допомоги, у розмірі та відповідно до переліку, що передбачені ст. 11 «Закону України «Про волонтерську діяльність». Зміни: п. 165.1 ст. 165 Кодексу доповнено п.п. 165.1.64 та п.п. 165.1.65;

– за 2022 та 2023 податкові (звітні) роки доходи у вигляді суми коштів чи безоплатно наданих товарів (послуг), що надані за рахунок бюджетних коштів іноземних держав та їх державних фондів платнику податків та членам його сім’ї першого ступеня споріднення як особам, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України і скористалися правом на тимчасовий захист відповідно до законодавства такої іноземної держави.

Зміни: підрозділ 1 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу доповнено п.27.

 

3. До прийняття Кабінетом Міністрів України порядку підтвердження статусу осіб, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України у період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, з метою не включення до оподатковуваного доходу фізичних осіб – платників податку доходів, отриманих у вигляді цільової або нецільової благодійної допомоги, статус таких осіб визначається самостійно надавачами цільової або нецільової благодійної допомоги.

4. Фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року подають податкову декларацію як для платника податку на доходи фізичних осіб – до 01 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV Кодексу.

Зміни: п.п. 49.18.4 п. 49.18 ст. 49 Кодексу після слів «фізичних осіб» доповнено словами «у тому числі самозайнятих осіб».

 

 

До уваги платників податків!

 

Затверджено та зареєстровано у Міністерстві юстиції України Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження.

 

Наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225 затверджено Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов'язків, визначених у пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (далі – Порядок), який зареєстрований у Міністерстві України 25 серпня 2022 року за № 967/38303. Зазначений наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування. Наказ буде опубліковано 6 вересня 2022 року.

Вказаний Порядок визначає процедуру підтвердження платниками податків можливості чи неможливості до припинення або скасування воєнного стану на території України своєчасного виконання податкового обов’язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у т. ч. звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо.

Дія цього Порядку поширюється на платників податків – фізичних осіб –резидентів України, зокрема, самозайнятих осіб, юридичних осіб (резидентів і нерезидентів України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об’єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об’єктом оподаткування, та на яких покладено обов’язок зі сплати податків та зборів, подання звітності, виконання інших обов’язків, передбачених Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Окремими додатками до Порядку передбачено:

Перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків – юридичної особи, зокрема, щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов’язок, у тому числі обов’язок податкового агента;

Перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків – фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов’язок, у тому числі обов’язок податкового агента;

Рішення/попереднє рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов’язку.

Заяву та підтверджуючі документи платнику слід подати до 30 вересня.

Контролюючий орган розглядає подану заяву та документи впродовж 20 календарних днів за днем їх отримання та приймає відповідне рішення. Якщо підтверджуючих документів недостатньо – контролюючий орган направляє платнику попереднє рішення з пропозицією надати протягом 10 календарних днів конкретні додаткові документи на підтвердження зазначених у заяві підстав.

Рішення/попереднє рішення направляється платнику податків у порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу ІІ Кодексу.

Рішення контролюючого органу може бути оскаржене відповідно до Кодексу в адміністративному чи судовому порядку.

 

 

 

Бучанська ДПІ провела сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» для платників Бучанщини

 

Днями в Бучанській ДПІ  ГУ ДПС у Київській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія » на тему: «Одноразове добровільне декларування активів громадян. Щорічне декларування доходів громадян за 2021 рік. Застосування ПРРО в 2022 році».

На запитання платників податків відповідала начальниця Бучанської ДПІ Людмила Ступак.

Під час телефонного спілкування громадяни цікавилися, хто може скористатись одноразовим добровільним декларуванням, які об’єкти підпадають під одноразове добровільне декларування, чи є подання декларації обов’язковим, чи підлягає перевірці така декларація і у який термін проводиться контролюючим органом така перевірка та у яких випадках подається уточнююча декларація.

В ході телефонної розмови було наголошено, що декларування активів здійснюється виключно за бажанням громадянина, який має право на таке декларування і реалізація таких законодавчих нововведень – це спосіб цивілізованої легалізації активів, які були приховані від оподаткування.

Важливим моментом є також те, що в Декларації не зазначається інформація про джерела набуття декларантом об’єктів декларування. Сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування здійснюється протягом тридцяти календарних днів з дати

подання декларації.

Запитували платники і про застосування РРО/ПРРО платниками єдиного податку (ІІ та ІІІ груп) в 2022 році. Особлива увага була до реєстрації програмного РРО та порядок його використання. Цікавилися також щодо застосування програмного РРО при здійсненні розрахунків в безготівковій формі та через мережу Інтернет. Також були питання щодо особливості подання громадянами декларації про майновий стан і доходи за 2021 рік, які отримували доходи від спадщини та дарування, доходи від продажу рухомого та нерухомого майна, інші доходи, в тому числі надання права на податкову знижку.

На всі поставлені запитання Людмила Ступак  надала вичерпні відповіді.

 

Бучанська ДПІ нагадує фізичним особам, що триває кампанія одноразового(спеціального)добровільного декларування активів

 

Бучанська ДПІ ГУ ДПС у Київській області нагадує, що одноразове(спеціальне) добровільне декларування проводиться з 1 вересня 2021 року до 1 березня 2022 року та передбачає сплату збору з одноразового добровільного декларування. Сплата збору здійснюється декларантом протягом тридцяти календарних днів з дати подання декларації.

Громадяни України, які мають активи, що не були оподатковані належним чином, можуть добровільно пройти одноразове (спеціальне) декларування, сплатити одноразовий збір та легалізувати такі активи. Податкова амністія розповсюджується, зокрема, на такі активи у вигляді грошових коштів, валютних цінностей, цінних паперів, рухомого та нерухомого майна в Україні та закордоном.

Одноразове(спеціальне) добровільне декларування активів є правом, а не обов’язком громадянина. Виключно за власним бажанням особа може задекларувати свої активи, які раніше не були оподатковані.

Декларація подається до Державної податкової служби України безпосередньо платниками через Електронний кабінет.

До подання одноразової декларації платник має розмістити кошти в національній або іноземній валютах на спеціальному рахунку, що може бути відкритий в банках України.

Бучанська ДПІ

 

Бучанська ДПІ інформує платників про затвердження порядку списання безнадійного боргу

Бучанська ДПІ ГУ ДПС у Київській повідомляє платникам податків, що з 23 серпня 2022 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.07.2022 №220 «Про затвердження Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків» (далі – Наказ № 220).

Порядок списання безнадійного податкового боргу платників податків (далі – Порядок) розроблений відповідно до ст. 101 глави 9 розд. II Податкового кодексу України і визначає механізм списання безнадійного податкового боргу.

Списанню підлягає безнадійний податковий борг, у тому числі штрафні санкції, пеня, нараховані на такий податковий борг.

Порядок поширюється на фізичних осіб (резидентів і нерезидентів), юридичних осіб (резидентів і нерезидентів) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об’єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об’єктом оподаткування, і на яких покладено обов’язок сплати податків та зборів.

Визначення безнадійного податкового боргу, що підлягає списанню, наведено у п. 2 розд. II Порядку. Крім того, відповідно до п. 2 Наказу №220 втратив чинність, наказ Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 №577 «Про затвердження Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків».

Бучанська ДПІ 

 

Закон № 1914: Особливості ведення обліку доходів і витрат ФО-підприємцями на спрощеної системі оподаткування

Бучанська  ДПІ ГУ ДПС у Київській області інформує платників податків, що Законом України від 30.11.2021 №1914-ІХ  внесено зміни до п. 296.1 ст. 296 Податкового кодексу, зокрема, платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів і витрат за типовою формою та в порядку, що встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

При цьому підприємці – платники єдиного податку третьої групи ведуть облік доходів і витрат від виробництва та реалізації власної сільськогосподарської продукції окремо від обліку доходів і витрат від здійснення інших видів підприємницької діяльності.

Облік доходів та витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через електронний кабінет.

 

Бучанська ДПІ:Особливості застосування спрощеної системи оподаткування на період воєнного стану

Бучанська ДПІ ГУ ДПС у Київській області повідомляє платникам податків Бучанщини, що Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-IХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» внесені зміни до Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ), відповідно до яких, зокрема, тимчасово, з 01 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, положення розд. XIV ПКУ застосовуються з урахуванням особливостей, передбачених п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.

Крім того, 05.04.2022 набрав чинності Закон України від 24 березня 2022 року № 2142-IХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану», яким внесено зміни, зокрема, до п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ

Так, відповідно до п.п. 9.8 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платником з особливостями, встановленими п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву. При цьому до заяви не додається розрахунок доходу за попередній календарний рік

Суб’єкт господарювання вважається платником єдиного податку третьої групи з особливостями, встановленими п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ:

з 01 квітня 2022 року – у разі подання заяви до 01 квітня 2022 року;

з наступного робочого дня після подання такої заяви – у разі подання заяви починаючи з 01 квітня 2022 року.

Зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву про обрання спрощеної системи оподаткування з урахуванням особливостей оподаткування, встановлених п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, вважаються платниками єдиного податку третьої групи з дня їх державної реєстрації.

Форма заяви про застосування спрощеної системи оподаткування (далі – Заява) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16.07. 2019 № 308.

У спеціальному полі «Ставка у відсотках до доходу» рядка 5.1.1 «Обрана ставка єдиного податку під час переходу на спрощену систему оподаткування» Заяви зазначається ставка у розмірі 2 відс. єдиного податку.

Реєстрація суб’єкта господарювання платником єдиного податку за ставкою 2 відс. доходу здійснюється шляхом внесення до Реєстру платників єдиного податку. На офіційному вебпорталі ДПС за посиланням htth//cabinet.tax.gov.ua реалізована можливість щодо перевірки належності суб’єкта господарювання до платників єдиного податку зі ставкою 2 відс. доходу.

 

Сума коштів або вартість лікарських засобів для надання медичної допомоги для запобігання поширенню коронавірусної хвороби COVID-19 включається до витрат при реалізації права на податкову знижку в повному обсязі

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року суму коштів або вартість майна, переданих ним у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, зареєстрованим в Україні та внесеним до Реєстру неприбуткових організацій та установ на дату передачі таких коштів та майна, у розмірі, що не перевищує 4 % суми його загального оподатковуваного доходу за звітний рік.

Звертаємо увагу, що Законом України від 30.03.2020 № 540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» із змінами та доповненнями, який набрав чинності 02.04.2020, внесено зміни , зокрема, до п. 11 підрозд. 1 розд. XX «Інші перехідні положення» ПКУ, відповідно до яких за результатами 2020, 2021 та 2022 років, при реалізації права на податкову знижку, сума коштів або вартість лікарських засобів для надання медичної допомоги хворим, дезінфекційних засобів і антисептиків, медичного обладнання, засобів індивідуального захисту, медичних виробів для скринінгу хворих, розхідних матеріалів для надання медичної допомоги, медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів, реагентів для лабораторних досліджень; медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів для інфекційних відділень, патологоанатомічних відділень тощо, засобів особистої гігієни, продуктів харчування та/або товарів за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, які добровільно перераховані (передані) громадським об’єднанням та/або благодійним організаціям та/або центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, та/або іншим центральним органам виконавчої влади, які реалізують державну політику у сферах санітарного та епідемічного
благополуччя населення, контролю якості та безпеки лікарських засобів, протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним захворюванням, та/або особі, уповноваженій на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, та/або закладам охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій протягом карантину, що запроваджений Кабінетом Міністрів України у порядку, встановленому законом, на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), включається до податкової знижки у повному обсязі без урахування обмежень, визначених п.п. 166.3.2 п. 166.3 ст. 166 ПКУ.

 

Бучанська ДПІ про особливості добровільного декларування активів громадян

Бучанська ДПІ ГУ ДПС у Київській області нагадує фізичним особам, що з 1 вересня 2021 року до 1 березня  2023 року триває  одноразове (спеціальне) добровільне декларування активів фізичних осіб, так звана податкова амністія. Це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою належних їй активів, розміщених на території України або за її межами, якщо вони були одержані нею за рахунок доходів, що підлягали в момент їх отримання оподаткуванню в Україні, та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування або міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, та які не були задекларовані в порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 1 січня 2021 року.

Під податками та зборами, які підлягали сплаті в Україні в момент нарахування або отримання доходів, слід розуміти податок на доходи фізичних осіб та військовий збір. Одноразова добровільна декларація подається безпосередньо декларантом в електронній формі. Подача такої декларації є правом, а не обов’язком фізичної особи. Декларант звільняється від кримінальної, адміністративної та фінансової відповідальності у випадку декларування таких активів. Скористатися добровільним декларуванням може виключно особа, яка є повнолітньою та дієздатною, але при цьому з 2005 року не перебувала на державній службі та стосовно якої з боку України не застосовані спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи відповідно до Закону України «Про санкції».

Об’єктами декларування можуть бути такі активи як:

кошти у національній та іноземній валютах, банківські метали (золото, платина тощо);

нерухомість (квартири, житлові будинки, нежитлові приміщення, земельні ділянки);

автомобілі;

предмети мистецтва, антикваріат, ювелірні вироби;

корпоративні та майнові права на об’єкти інтелектуальної власності;

цінні папери;

інші активи (дороговартісні годинники, зброя, хутро, тварини рідкісних порід тощо).

Передбачається, що об’єкти одноразового декларування належать фізичній особі-декларанту на праві власності, в тому числі на праві спільної часткової або на праві спільної сумісної власності, і знаходяться на території України або за її межами станом на дату подання одноразової декларації. Тобто декларується актуальний майновий стан фізичної особи -декларанта.

 

Бучанська ДПІ повідомляє платникам  про особливості застосування РРО

Бучанська ДПІ ГУ ДПС у Київській області повідомляє платникам податків, що у разі проведення розрахунків між суб’єктами господарювання у безготівковій формі, а саме при переказі коштів з розрахункового рахунка суб’єкта господарювання, який отримує товари, роботи (послуги), на розрахунковий рахунок постачальника товару, реєстратор розрахункових операцій або програмний РРО/ ПРРО не застосовується.

Не зобов’язані застосовувати РРО суб’єкти господарювання, які отримають кошти виключно на поточний рахунок за реквізитами (IBAN) та платники єдиного податку 1 групи.

 

Суб’єкти господарювання  можуть повернути через ПРРО кошти за неотримані товари  чи послуги,  розрахунки за які здійснені через класичний РРО

Головне управління ДПС у Київській області інформує суб’єктів господарювання, що повернути  кошти покупцям за неотримані ними товари чи послуги через програмний реєстратор розрахункових операцій, у разі якщо розрахунки за них були здійсненні через класичний реєстратор розрахункових операцій, можна шляхом здійснення формування розрахункового документа з типом «Видатковий чек», в якому потрібно обрати відповідний товар і вказати номер чека, з якого відбувається таке повернення.

 

Підакцизні товари, на які встановлюють МРЦ з 01.01.2022 року

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що Законом України від 30.11.2021  № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» передбачено, зокрема, доповнення переліку підакцизних товарів, на які встановлюються максимальні роздрібні ціни (далі - МРЦ)  виробниками або імпортерами, тютюном та промисловими замінниками тютюну, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, шляхом їх декларування - п.п. 14.1.106 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України.

Пунктом 3 розд. III Порядку складання та подання декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.03.2015 №359 із змінами та доповненнями визначено, що в графі 2 «Код товару (продукції) за УКТ ЗЕД» зазначається код підакцизних товарів (продукції), на які ст. 215 ПКУ встановлено адвалорні ставки податку (зокрема, до коду 2402 20 90 10 УКТ ЗЕД відносяться сигарети без фільтра, цигарки; до коду 2402 20 90 20 УКТ ЗЕД - сигарети з фільтром; до коду 2402 10 00 90 УКТ ЗЕД - сигарили, включаючи сигарили з відрізаними кінцями, з вмістом тютюну).

Із набуттям чинності Законом № 1914, -  з 01січня 2022 року, - виробникам та імпортерам покладено податковий обов’язок зі сплати ПДВ та акцизного податку з роздрібного продажу (з дня набрання чинності змінами до Бюджетного кодексу України) із застосуванням МРЦ, які встановлюються, зокрема, на:

-сигарети без фільтра (код згідно з УКТ ЗЕД 2402 20 90 10);

-сигарети з фільтром (код згідно з УКТ ЗЕД 2402 20 90 20);

- сигарили, включаючи сигарили з відрізаними кінцями, з вмістом тютюну (код згідно з УКТ ЗЕД 2402 10 00 90);

-сигари, включаючи сигари з відрізаними кінцями, з вмістом тютюну (код згідно з УКТ ЗЕД 2402 10 0010) (далі – сигари);

- тютюновмісні вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням (код згідно з УКТ ЗЕД 2403 99 90 10) (далі –ТВЕН);

-тютюн та замінники тютюну, інші, промислового виробництва;

-тютюн «гомогенізований» або «відновлений»;

-тютюнові екстракти та есенції (крім тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням) (код згідно з УКТ ЗЕД 2403 (крім 2403 99 90 10)) (тютюн та замінники тютюну (крім ТВЕН));

-рідини, що використовуються в електронних сигаретах (код згідно з УКТ ЗЕД 3824 99 96 20).

Декларація про максимальні роздрібні ціни подається виробником або імпортером підакцизних товарів (продукції) до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше ніж 10 та 25 числа місяця.

 

Види витрат, які дають право на податкову знижку за звітний 2021 рік:

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що подати декларацію про майновий стан і доходи можна до кінця поточного року з метою реалізації права громадян на податкову знижку.

Види витрат, які дають право на податкову знижку за звітний 2021 рік:

- на частину суми процентів, сплачених за користування іпотечним житловим кредитом;

- на суму  коштів/вартість майна, перерахованих неприбутковим організаціям, у розмірі до 4 % загального оподатковуваного доходу платника за звітний рік;

- сума внесків або вартість товарів, перерахованих (переданих) як благодійність відповідним організаціям,  органам виконавчої влади, закладам охорони здоров'я;

- за навчання у вітчизняних закладах дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти;

- страхові платежі за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески у рамках недержавного пенсійного забезпечення;

- на оплату допоміжних репродуктивних технологій;

- на оплату державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;

- сплату за переобладнання транспортного засобу на біопаливо; 

- сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла,  у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним;

- орендну плату за договором оренди житла громадянами, які мають статус внутрішньо переміщених осіб;

- на придбання акцій (інших корпоративних прав), емітентом яких є юридична особа - резидент Дія Сіті;

- витрати на лікування COVID-19, придбання лікарських засобів та виробів медичного призначення для лікування COVID-19, вакцинування для профілактики коронавірусної хвороби, витрати на страхові платежі, сплачені страховику-резиденту за договорами страхування на випадок захворювання на коронавірус.

 

На вебпорталі ДПС оприлюднюється інформація щодо платників податків, у яких є податковий борг

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до п. 35.4 ст. 35 ПКУ, на вебпорталі ДПС, оприлюднюється:

-щоденно інформація про СГ, які мають податковий борг, із зазначенням керівників таких СГ та сум податкового боргу в розрізі платежів і територіальних органів ДПС, із зазначенням керівників таких територіальних органів;
-щомісячно:
- інформація щодо сплати податків суб’єктами природних монополій та СГ, які є платниками рентної плати за користування надрами;
- інформація про ФО, які мають податковий борг, із зазначенням прізвища, імені, по батькові (за наявності), дати народження ФО, сум податкового боргу в розрізі платежів і територіальних органів ДПС, із зазначенням керівників таких територіальних органів;
інформація щодо сплати податків і зборів СГ, які зареєстровані платниками акцизного податку з реалізації пального, та/або отримали ліцензії на право виробництва або зберігання пального (крім зберігання пального, яке не реалізується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки), оптової або роздрібної торгівлі пальним.
Форма такої інформації та порядок її оприлюднення встановлюються ДПС, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зауважимо, що контролюючий орган не несе відповідальності за оприлюднення інформації, передбаченої цим пунктом, яка є помилковою, внаслідок зазначення платником податків неправильних реквізитів у документах про сплату податків і зборів, невиконання обов’язку щодо надання контролюючим органам інформації про зміну у своїх даних чи даних про об’єкти оподаткування або з інших причин, незалежних від контролюючих органів.
Форму інформації щодо суб’єктів господарювання, які мають податковий борг та Порядок формування і оприлюднення інформації щодо сплати податків суб’єктами природних монополій та суб’єктами господарювання, які є платниками рентної плати за користування надрами, та інформації щодо суб’єктів господарювання, які мають податковий борг, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.02.2015 № 67 із змінами та доповненнями.
На вебпорталі ДПС (https://tax.gov.ua) оприлюднюється інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг, з якою можна ознайомитись за посиланням: Головна/Відкриті дані/Інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг.
Також на вебпорталі ДПС працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який розміщено на головній сторінці вебпорталу (https://tax.gov.ua/businesspartner).
Щоб перевірити надійність ділового партнера, зокрема, його сумлінність у сплаті податків, слід ввести відому інформацію в одне з полів або в обидва поля, система здійснить пошук у базах даних, доступних для публічного використання та повідомить про результати пошуку - про відсутність або наявність боргу в платника податків.
 

Чи дає право ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями здійснювати продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що роздрібна торгівля, зокрема, алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватися суб’єктами (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволяється тільки суб’єктам господарювання громадського харчування та спеціалізованим відділам, що мають статус суб’єктів господарювання громадського харчування, суб’єктів господарювання з універсальним асортиментом товарів - ст. 15 прим. 3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» №481.
Продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці, за наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, мають право виключно СГ громадського харчування та спеціалізовані відділи, що мають статус суб’єктів господарювання  громадського харчування, СГ з універсальним асортиментом товарів.