Про затвердження Правил утримання домашніх собак та котів в м. Буча

Невелика хмарність

12 °C

Рішення №
258- 8-VІI

БУЧАНСЬКА     МІСЬКА      РАДА

КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВОСЬМА  СЕСІЯ    СЬОМОГО    СКЛИКАННЯ

 

 
“31”  березня  2016 року                                                                                 № 258- 8-VІI
 
Р   І   Ш   Е   Н   Н   Я

 

 

Про затвердження Правил утримання

домашніх собак та котів в м. Буча

 

 

 

З метою поліпшення в місті ситуації щодо питань утримання і поводження з домашніми тваринами, обмеження їх шкідливого впливу на благоустрій в місті Буча та підвищення відповідальності посадових осіб підприємств, установ, організацій, незалежно від форм власності, і громадян за жорстоке поводження з тваринами, відповідно до Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження», керуючись ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

 

 

ВИРІШИЛА:

 

 

Затвердити правила утримання домашніх собак та котів в м. Буча (Додаток 1).
 Затвердити Програму поводження з безпритульними тваринами в місті Буча на 2016-2019 роки (Додаток 2).
Оприлюднити прийняте рішення на офіційному сайті Бучанської міської ради, а також у черговому номері газети «Бучанські новини».
Дане рішення набуває чинності з 01.04.2016 року.
Контроль за виконанням цього рішення покласти на комісію з питань соціально-економічного розвитку, підприємництва, житлово-комунального господарства, бюджету, фінансів та інвестування, а також на комісію з питань охорони здоров’я, соціального захисту, екології та проблем Чорнобильської катастрофи.

 

 

 

Міський голова                                                                                                      А.П. Федорук

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 1

до рішення сесії Бучанської міської ради

від 31.03.2016 р. № 258-8-VII

 

 

Правила утримання домашніх собак та котів в м. Буча

 

1. Загальні положення

1.1. Правила утримання домашніх собак та котів в м. Буча (далі – Правила) регулюють права й обов’язки громадян в галузі наведення порядку щодо питань утримання і поводження з домашніми тваринами та заподіяння шкоди як оточуючим, так і самій тварині, відповідальність за жорстоке поводження з тваринами.

1.2. Правовою основою Правил є Закони України та інші нормативно-правові акти:

- «Про благоустрій населених пунктів»;

- «Про захист тварин від жорстокого поводження»;

- «Про місцеве самоврядування в Україні»;

- «Про тваринний світ»;

- «Про охорону навколишнього природного середовища»;

- «Про ветеринарну медицину»;

- «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»;

- «Про захист населення від інфекційних хвороб»;

- інші нормативно-правові та нормативні документи.

1.3. Правила поширюються на підприємства, установи, організації (крім установ Міністерства оборони України, Служби безпеки України, Державного комітету у справах охорони державного кордону України, Державного митного комітету України і Міністерства внутрішніх справ України, власників собак - поводирів), а також на громадян і громадські установи, що утримують тварин у м. Буча.

 

2. Вимоги до утримання домашніх тварин

2.1. Дійсними Правилами визначається порядок утримання і поводження з домашніми тваринами та заподіяння шкоди як оточуючим, так і самій тварині, відповідальність за жорстоке поводження з тваринами.

2.2. Умови утримання домашніх тварин повинні задовольняти їх природні потреби в їжі, воді, сні, русі, контакті із собі подібними, у природній активності та інших потребах.

2.3. Місце утримання домашніх тварин повинно бути облаштовано таким чином, щоб забезпечити необхідні простір, температурно-вологісний режим, достатнє освітлення, вентиляцію та можливість контакту тварин із природним для них середовищем.

2.4. Домашні тварини, яких утримують громадяни, є особистою власністю і, як кожна власність, охороняється законом. Тварина може бути вилучена у власника за рішенням суду чи в іншому порядку у випадках, передбачених діючим законодавством України.

2.5. Фізичні та юридичні особи, які утримують домашніх тварин, зобов’язані виконувати вимоги нормативно-правових актів у цій сфері, санітарно-гігієнічних і ветеринарних норм та Правил, а також не допускати порушень прав і законних інтересів інших фізичних і юридичних осіб та не створювати загрози безпеці людей, а також інших тварин.

2.6. Власники домашніх тварин зобов’язані:

- утримувати їх згідно з біологічними особливостями, гуманно поводитися з твариною, не залишати її без догляду, їжі і води;

- дотримуватись санітарно-гігієнічних норм експлуатації жилого приміщення, де утримується домашня тварина, та норми співжиття;

- супроводжувати домашню тварину  може особа, яка досягла 14-річного віку (супровід собак потенційно небезпечних порід та таких, які визнані небезпечними, великих за розміром собак, особам, яким не виповнилося 18 років );

- під час вигулу собаки одягнути намордник (крім собак дрібних порід) та тримати її на повідку;

- запобігати неконтрольованому розмноженню домашніх тварин, регулювати приплід тварин, які не мають племінної цінності;

- власникам собак та котів забороняється займатися розведенням тварин при відсутності у тварин племінного сертифіката виданого організаціями, які входять у міжнародні кінологічні та фелінологічні спілки та відкритої підприємницької діяльності на розведення та продаж тварин;  

- прибирати в усіх випадках екскременти за своїми тваринами (ця вимога не поширюється на власників собак-поводирів);

2.7. Громадянам відшкодувати матеріальні та моральні збитки, нанесені їхніми тваринами, у встановленому чинним законодавством України порядку.

2.8. Власникам домашніх тварин забороняється:

- при супроводженні домашніх тварин не залишати їх без нагляду;

- вигулювати та виводити за межі помешкання чи садиби собак з підвищеною агресивністю без наявності коротких повідків, намордників ;

- викидати трупи собак, котів та інших тварин або захоронювати їх у невідведених для цього місцях (контейнерах, газонах та інших);

- жорстоко поводитись з собаками, котами та іншими тваринами, залишати бездоглядними або знищувати їх;

- примушувати тварин до виконання неприродних для них дій, що приводять до травмувань;

- нанесення побоїв, травм, з метою примушування тварин до виконання будь-яких вимог;

- розводити тварин при відсутності відкритої підприємницької діяльності, що дозволяє розводити та продавати тварин.

- розведення тварин зі спадково закріпленою агресивністю, тварин з виявленими генетичними змінами, що спричинюють їм страждання;

- примушування до нападу одних тварин на інших;

- вирощувати собак і котів для м’яса та шкірок;

- нацьковувати одну тварину на іншу;

- проводити собачі бої;

- навчати собак атакувати людину в життєво важливі органи.

 

3. Вигул домашніх тварин

3.1. Забороняється перебувати з собаками на стадіонах, пляжах, спортивних і дитячих майданчиках, на території шкільних та дошкільних закладів, ринках, купати собак у водоймищах у місцях масового купання людей, інших громадських місцях, де тварини можуть заподіяти шкоду людям чи іншим тваринам.

3.2. Забороняється супровід собак потенційно небезпечних порід та таких, які визнані небезпечними, особам, яким не виповнилося 18 років, психічно хворим, не в тверезому стані або фізично неспроможним керувати твариною.

3.3. Особа, яка супроводжує домашню тварину, зобов’язана забезпечити:

- безпеку оточуючих людей і тварин, а також майна від заподіяння шкоди супроводжуваною домашньою твариною;

- безпеку супроводжуваної домашньої тварини;

- безпеку дорожнього руху при проходженні з домашньою твариною до транспортних шляхів і при їх переході шляхом безпосереднього контролю за її поведінкою;

- рекомендовано обмежити повідки для собак довжиною 1,2 метра;

- прибирання екскрементів тварини до сміттезбірників (в під’їздах, ліфтах, на сходових площадках, асфальтних доріжках, парках, вздовж дороги і т.д.).

3.4. При супроводженні домашніх тварин не допускається залишати їх без нагляду.   

 

4. Вилов та тимчасова ізоляція домашніх тварин

4.1. Собаки, незалежно від породи, належності і призначення, в тому числі і ті, що мають нашийники і намордники, але знаходяться без власника на вулицях, площах, ринках, у скверах, садах, на бульварах, пляжах, у громадському транспорті, дворах та інших громадських місцях, а також бездоглядні коти вважаються безпритульними і підлягають відлову.

4.2. Тимчасовій ізоляції підлягають собаки, коти та інші домашні тварини в разі, якщо на це є відповідне рішення органів санітарно-епідеміологічної та ветеринарної служби, а також ті, що завдали тілесних ушкоджень людині або іншій домашній тварині.

4.3. Тимчасова ізоляція домашніх тварин може проводитись у примусовому порядку, якщо домашня тварина є небезпечною для оточуючих (не контрольовані супроводжуючим агресивні дії).

4.4. Тимчасово ізольовані домашні тварини протягом 7-ми днів з дня їх вилову повинні бути обстежені і після висновків державної установи ветеринарної медицини про стан здоров’я тварин повертаються власникам (після сплати витрат на обстеження і утримання), а в разі виявлення обставин, що можуть загрожувати життю та здоров’ю оточуючих, передаються спеціалізованим організаціям для подальшого лікування, нагляду чи евтаназії.

4.5. Не підлягають вилову тварини, які раніше були простерилізовані в Притулку та повернені до попереднього місця помешкання, візуально ідентифіковані та тавровані.

4.6. Працівникам служби відлову забороняється:

- використовувати методи вилову, технічні пристрої і препарати, що травмують тварин або небезпечні для їхнього життя і здоров’я;

- відловлювати вже стерилізованих тварин, крім окремих випадків, які повинні узгоджуватись з керівником інспекції з благоустрoю та представником ГО «Центр захисту тварин»;

 

5. Відповідальність громадян та юридичних осіб за порушення правил

5.1. За порушення вимог Правил та законодавства про утримання домашніх тварин в місті винні особи несуть кримінальну, адміністративну та цивільно-правову відповідальність згідно із законодавством (додаток 2).

5.2. Посадові особи підприємств; установ і організацій; підприємств, які обслуговують  житловий фонд; житлово-будівельних кооперативів та інших підприємств та організацій зобов’язані:

- слідкувати за додержанням цих Правил;

- повідомляти інспекцію з благоустрою та ГО ”Центр захисту тварин” про безпритульних тварин. Всіляко сприяти цим співробітникам у виконанні своїх обов’язків;

 

6. Участь громадських організацій (об’єднань) у забезпеченні дотримання вимог цих правил

6.1. Громадські організації (об’єднання), що діють у сфері утримання, використання та захисту тварин від жорстокого поводження, за згодою:

- беруть участь у розробці проектів нормативно-правових актів, пов’язаних з утриманням домашніх собак та котів;

- беруть участь у проведенні рейдів-перевірок щодо дотримання вимог цих Правил юридичними та фізичними особами;

- мають право звертатися за допомогою до компетентних органів для запобігання і припинення дій жорстокого ставлення до тварин згідно з чинним законодавством;

- беруть участь у проведенні державними органами управління у сфері захисту тварин від жорстокого поводження перевірок виконання підприємствами, установами та організаціями планів і заходів, пов’язаних із захистом тварин від жорстокого поводження;

- сприяють організації та проведенню інформаційно-просвітницьких заходів, тематичних лекцій, семінарів, конференцій, виставок з метою забезпечення виховної роботи з питань утримання тварин;

- беруть участь у вирішенні питань, що потребують колегіального обговорення та професійних консультацій у сфері, пов’язаній з поводженням, використанням та захистом тварин від жорстокого поводження.

6.2. Громадські організації (об’єднання) надають відповідну інформацію за запитом підприємств, установ, організацій в порядку, встановленому чинним законодавством.

6.3. Громадські організації (об’єднання) отримують інформацію за запитом з питань, пов’язаних з утриманням тварин, від установ, організацій та підприємств в межах їх компетенції в порядку, встановленому чинним законодавством.

 

7. Реєстрація тварин

7.1. Реєстрація домашніх тварин проводиться з метою: єдиного обліку цих тварин у місті; для організації пошуку загублених тварин та повернення їх власникам; контролю за чисельністю безпритульних тварин; здійснення контролю за дотриманням ветеринарно-санітарних вимог; забезпечення епізоотичного благополуччя; вирішення проблемних питань і конфліктних ситуацій, пов’язаних з утриманням домашніх тварин.

7.2. Обов’язковій реєстрації підлягають тварини, що належать на правах власності або інших підставах фізичним або юридичним особам і перебувають на території м. Буча.

7.3. Юридичні або фізичні особи, крім визначених пільгових категорій, які утримують собак, обов’язково сплачують за утримання собак відповідно до встановлених тарифів (у разі введення в дію).

7.4. Плата за утримання собак з фізичних осіб нараховується підприємствами, які обслуговують житловий фонд та де проживає власник собаки. Отримані кошти використовуються згідно з кошторисом (у разі введення в дію). Плата за утримання собак від юридичних осіб нараховується на підставі укладених договорів (у разі введення в дію).

7.5. Усі забудовники  та користувачі  земельних ділянок, фізичні та юридичні особи, керівники підприємств та організацій на території яких знаходяться виробничі, торгівельні, складські, розважальні приміщення (стоянки, заправки, гаражні кооперативи, житлові комплекси, заводи і т.д.) мають сприяти відлову безпритульних тварин, вчасно сповіщати про необхідність стерилізації та загальну кількість тварин на даній території.

7.6. За сприяння управління містобудування та архітектури та управління земельних ресурсів міської ради збирати та  створити базу даних переліку  забудовників та користувачів земельних ділянок, фізичних та юридичних осіб, керівників підприємств та організацій на території яких знаходяться виробничі, торгівельні, складські, розважальні приміщення (стоянки, заправки, гаражні кооперативи, житлові комплекси, заводи і т.д.) для обліку безпритульних тварин.

7.7. Зобов’язати всі ветеринарні клініки та ветеринарних лікарів (приватних та державних) м. Буча проводити обов’язкову реєстрацію домашніх тварин (собак та котів) у електронну базу що буде створена інспекцією з благоустрою міста спільно із ГО «Центр захисту тварин» та вакцинацію всіх тварин від сказу.

- усі особи, що звернулися за ветеринарними послугами з будь-яких питань щодо домашньої тварини (коти та собаки) зобов’язані її зареєструвати у електронну базу даних та вакцинувати від сказу;

- зобов’язати всі ветеринарні клініки та ветеринарних лікарів (приватних та державних) м. Буча  раз в квартал надавати інформацію до інспекції з благоустрою про кількість зареєстрованих тварин та осіб що відмовились зареєструвати домашню тварину;

- Довести це рішення до відома громадян шляхом публікації в газеті «Бучанські новини» та на офіційному веб-сайті  міської ради.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

до Правил утримання

домашніх собак та котів

в м. Буча

 

Перелік

порід собак, визнаних як потенційно небезпечні

 

Айну

Акабаш

Американський піт-бультер’єр

Американський стаффордширський тер’єр

Анатолійський карабаш

Англійський мастиф

Аргентинський дог

Боксер

Бельгійська вівчарка

Бордоський дог

Перро де прессо де майорка

Бульмастиф

Бультер’єр

Вівчарка східноєвропейська

Вівчарка волоська

Вівчарка Кауфмана

Вівчарка кавказька

Вівчарка німецька

Вівчарка південоруська

Гонча горянська

Доберман ВладекаРощиці

Доберман

Дог німецький

Канарский собака (перро де прессоканаріо)

Кангал

Кане коссо

Кенгуровий собака

Корельский ведмежий собака

Лангедокський вівчарський собака

Леопардова гонча

Маремма (маремоанхо-абруцкий вівчарський собака)

Московська сторожова

Мастінонаполетано

Різеншнауцер

Ротвейлер

Румунська вівчарка

Родезійський ріджбек

Середньоазіатська вівчарка

Супердог і його помісь із майконгом

Тоса-іну (японський бійцівський собака)

Филабразильеро

Фокстер’єр

Чорний тер’єр

Шарпей (китайський бійцівський собака)

Ягтер’єр німецький  

Метиси вищезазначених порід з явними фенотипічними ознаками

Додаток 2

до Правил утримання

домашніх собак та котів

в м. Буча

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ,

яку несуть власники тварин

 

Відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення громадяни, що є власниками собак, котів і хижих тварин, та посадові особи підприємств, установ і організацій, що утримують собак, котів та хижих тварин, несуть відповідальність у встановленому порядку:

- за порушення вимог щодо вивезення з України та ввезення на її територію об’єктів тваринного світу накладається штраф: на громадян – від 3 до 5 неоподатковуваних мінімумів доходу громадян з конфіскацією цих об’єктів, або без такої, і на посадових осіб - від 5 до 7 неоподатковуваних мінімумів доходу громадян (ст. 88);

- за жорстоке поводження з тваринами, вчинення дій, що призвели до їх мучення, каліцтва чи загибелі, накладається штраф від 3 до 7 неоподатковуваних мінімумів доходу громадян (ст. 89);

- за порушення правил щодо карантину тварин та інших ветеринарно-санітарних вимог стягується штраф у розмірі: з громадян – від 0,5 до 1 неоподатковуваного мінімуму доходу громадян, з посадових осіб – від 3 до 6 неоподатковуваних мінімумів доходу громадян (ст. 107);

- порушення правил благоустрою території міста, а також недодержання правил щодо забезпечення чистоти і порядку в місті тягне за собою попередження або накладання штрафу на громадян у розмірі від 1 до 3 неоподатковуваних мінімумів доходу громадян і попередження або накладання штрафу на посадових осіб в розмірі від 3 до 7 неоподатковуваних мінімумів доходу громадян (ст. 152);

- знищення або пошкодження зелених насаджень та інших об’єктів озеленення тягне за собою накладання штрафу у розмірі: на громадян – від 1 до 3 неоподатковуваних мінімумів доходу громадян, на посадових осіб – від 3 до 7 неоподатковуваних мінімумів доходу громадян (ст. 153);

- порушення правил утримання собак і котів тягне за собою попередження або накладання штрафу: на громадян – від 1 до 3 неоподатковуваних мінімумів доходу громадян, на посадових осіб у розмірі від 3 до 5 неоподатковуваних мінімумів доходу громадян (ст. 154);

- ті самі дії, що спричинили заподіяння шкоди здоров’ю людей або їх майну, а також повторне, протягом року, вчинення порушення – тягнуть за собою накладання штрафу на громадян від 3 до 5 неоподатковуваних мінімумів доходу громадян з конфіскацією тварин і на посадових осіб – від 4 до 7 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (ст. 154);

- торгівля з рук у невстановлених місцях тягне за собою накладання штрафу у розмірі від 1 до 7 неоподатковуваних мінімумів доходу громадян з конфіскацією предмету торгівлі або без такої (ст. 160);

- порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях – тягне за собою попередження або накладання штрафу від 1 до 3 неоподатковуваних мінімумів доходу громадян (ст. 182).

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 2

до рішення сесії Бучанської міської ради

від  «31» березня 2016 року № 258-8-VІI

 

 

Паспорт Програми

 

Назва Програми

Програма поводження з безпритульними тваринами в місті Буча на 2016-2019 роки

Дата затвердження Програми

    01.04.2016 рік

Замовник Програми

Виконавчий комітет Бучанської міської ради

Головний розробник

Програми

Інспекція з благоустрою міста Буча

Відповідальні за

виконання

програмних заходів (головні виконавці)

Інспекція з благоустрою міста Буча, інші відділи та служби

 

ГО «Центр захисту тварин»

Основні цілі

Програми

 

покращення санітарно-естетичного стану міста, гуманне та етичне ставлення суспільства до безпритульних тварин і запобігання жорстокому поводженню з ними

Основні завдання

Програми

 

розроблення і впровадження системи обліку, реєстрації та ідентифікації тварин;
розроблення і впровадження системи масової стерилізації, щеплення, профілактичних обробок та лікування безпритульних тварин;
 розроблення і впровадження заходів щодо підтримки

супроводу безпритульних тварин протягом усього їхнього життя;

створення притулків для тварин різних форм власності;

розробка і впровадження системи інформаційно-просвітницьких заходів стосовно гуманного поводження з безпритульними та домашніми тваринами

Розділи Програми

 

1. Проблема, на розв’язання якої спрямована Програма

2. Мета та завдання Програми

3. Механізм виконання Програми

4. Фінансове забезпечення виконання Програми

5. Очікувані результати виконання Програми

Строки реалізації

Програми

2016-2019

 

Основні джерела

фінансування заходів Програми

місцевий бюджет, кошти обласного фонду охорони навколишнього

природного середовища, міжнародної фінансової допомоги, інших джерел не заборонених чинним законодавством

Координацію за виконанням Програми буде здійснювати

ГО «Центр захисту тварин»;

Інспекція з благоустрою міста Буча

Щорічний контроль за виконанням Програми здійснює

постійні депутатські комісії міської ради з питань соціально-економічного розвитку, підприємництва, житлово-комунального господарства, бюджету, фінансів та інвестування, та з питань охорони здоров’я, соціального захисту, екології та проблем Чорнобильської катастрофи

 

1. Проблема та обґрунтування необхідності її вирішення

Програма поводження з безпритульними тваринами в місті Буча на 2016-2019 роки (далі – Програма) розроблена відповідно до законівУкраїни «Про захист тварин від жорстокого поводження», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про благоустрій населених пунктів» та інших нормативно-правових актів.

1.2.Необхідність розроблення Програми викликана великою кількістю безпритульних тварин в місті, які становлять небезпеку для здоров'я людей, можуть бути носіями небезпечних інфекцій. Також існує проблема, пов'язана із зростанням чисельності безпритульних тварин, яка повинна бути вирішена. Комплексний та науково обґрунтований підхід до вирішення проблеми полягає у двох напрямках роботи. З одного боку це регулювання чисельності безпритульних тварин, а з другого боку - забезпечення належних умов утримання домашніх тварин та поводження з ними. У такій роботі повинні бути об`єднані зусилля як громадськості, так і представників державних структур.

1.3.Програма у своїй основній частині базується на ідеї стерилізації. Безпритульним тваринам, що пройшли стерилізацію, вакцинацію, реєстрацію, ідентифікацію може бути надано статус «санітарного собаки міста» і вони можуть бути відпущені в міське середовище з урахуванням вже наявної щільності популяції тварин у районі випуску. Стерилізовані тварини, які повертаються до попереднього місця помешкання, обов’язково мають бути легко візуально ідентифіковані та тавровані. Випуску підлягають винятково неагресивні здорові тварини.

1.4.Програмою передбачено проведення комплексу управлінських, економічних і правових заходів, які враховують закони екології, що направлені на зниження чисельності безпритульних тварин у місті гуманними методами, а саме:

1.5.Ведення системи всебічного моніторингу з усіх питань, що пов’язані з безпритульними тваринами;

1.6.Проведення масово стерилізації безпритульних тварин з поверненням до ареалу їх попереднього перебування і поступове, протягом декількох років, значне зниження їх кількості;

1.7.Організація вилову безпритульних тварин гуманним методом на основі новітніх технологій та кращого міжнародного досвіду;

1.8.Проведення щорічної вакцинації тварин, що відпускаються на волю, від сказу та лептоспірозу з вилученням агресивних і хворих тварин;

Проведення інформаційних заходів та навчально-просвітницької роботи.
Склад безпритульних собак можливо поділити на дві групи (категорії):

1- собаки загублені і покинуті – це одиночні собаки, що мали господаря і дім, але з різних причин втратили їх;

2- собаки спадково-вуличні – це собаки, що живуть зграями більш менш постійного складу, на визначеній «своїй» території (двори житлових домів, будівельні майданчики, промислові зони тощо), що забезпечує їх необхідними для життя умовами. Ці тварини в спільності своїй утворили складну, саморегульовану систему - популяцію, найменшою ланкою якої є зграя. За тривалий час популяція виробила природні механізми боротьби за своє існування із зовнішнім тиском: конкурентами, хворобами тощо. Без урахування цієї обставини неможливо впливати на процеси, що відбуваються при взаємодії популяції тварин та людського суспільства. Винищування частини тварин і наявність доступних кормів призводить, по-перше, до міграції бродячих тварин з інших територій, і, по-друге, до різкого спалаху розмноження у частині тварин, що залишилася, тобто до опору тиску на популяцію.

Основними причинами, що призводять до збільшення популяції безпритульних тварин і, як наслідок, до погіршення санітарно-епідемічного і екологічного стану міста, є:

- неврегульоване нормативно-правове забезпечення питань поводження з тваринами у місті;

- недосконалість механізмів регулювання кількості безпритульних тварин;

- недосконалість існуючої системи реєстрації та ідентифікації тварин;

- відсутність матеріально-технічної бази, організаційного і фінансового  забезпечення  контролю за чисельністю безпритульних тварин, обліку і реєстрації домашніх і безпритульних тварин,  служби  пошуку тварин, що загубились;

- недосконалість і неефективність системи вилову безпритульних тварин, яка існувала в місті;

 - не відпрацьована система поводження з безпритульними тваринами, а саме, проведення їхньої стерилізації, застосування сучасних гуманних методів евтаназії;

 -  незначна кількість стерилізованих безпритульних і домашніх тварин;

- наявність випадків безвідповідального ставлення власників до тварин, через що вони виявляються кинутими або загубленими;

- недостатня робота   з   власниками  собак,  у  тому  числі  в адміністративно-правовому  полі  і  допомоги  в  стерилізації  для запобігання появи небажаного потомства;

1.12.

Програмою передбачено створення ефективного механізму взаємодії виконавчих органів Бучанської міської ради, відповідних служб, установ, комунальних підприємств, громадських організацій та фізичних осіб щодо регулювання кількості безпритульних тварин на основі гуманного поводження та відповідального ставлення до них.

 

2. Терміни та визначення

У цій Програмі терміни вживаються у такому значенні:

- бездоглядні тварини – домашні тварини, незалежно від породи та призначення (у тому числі собаки та коти, що мають ошийник з особистим номерним знаком і намордник), які знаходяться у громадських місцях без власника та не на прив’язі;

- безпритульні тварини – собаки та коти, які не мають власника;

- гуманне ставлення до тварин – дії, що відповідають вимогам захисту тварин від жорстокого поводження і передбачають доброзичливе ставлення до тварин, сприяння їх благу, покращання якості їх життя тощо;

- єдиний реєстр опікунів безпритульних тварин – автоматизована система збору, накопичення, обробки та зберігання даних про фізичних осіб, які супроводжують (за згодою) безпритульних тварин, мають відповідні права та обов’язки;

- жорстоке поводження з тваринами – поводження з тваринами із застосуванням насильницьких методів, а також нацькування тварин одна на одну, вчинене з хуліганських чи корисливих мотивів, утримання тварин в умовах, які не відповідають фізіологічним та видовим особливостям;

- загальна електронна база даних непродуктивних тварин – автоматизована система збору, накопичення, обробки та зберігання даних про тварин у м. Буча;

- ідентифікація тварин – біркування, чіпування, таврування тварин тощо, з присвоєнням особистого ідентифікаційного коду;

- карантинний майданчик – спеціально обладнані територія, приміщення або частини приміщень, які призначені для тимчасового утримання домашніх тварин у разі їх вилову чи тимчасової ізоляції;

- опікун безпритульних тварин – фізична особа, яка внесена до єдиного реєстру опікунів безпритульних тварин та безпосередньо супроводжує безпритульних тварин, які ідентифіковані і поставлені на облік у встановленому порядку;

- притулки (міні притулки) для тварин – спеціально обладнані приміщення (території), що належать юридичній або фізичній особі, призначені для утримання бездоглядних та безпритульних тварин, мають відповідні дозволи санітарних і ветеринарних служб;

- пункт тимчасового утримання тварин – спеціально обладнані території, приміщення, призначені для тимчасового утримання бездоглядних та безпритульних тварин на час вирішення питань, пов’язаних з їх подальшим утриманням, пошуком власників тварин, догляду за хворими безпритульними тваринами та тваринами після операцій стерилізації;

- реєстрація – процес визначення та максимального збору ознак та первинних даних, що притаманні чи безпосередньо стосуються безпритульної тварини, проводиться шляхом внесення відповідної інформації до загальної електронної бази непродуктивних тварин у м. Буча;

- собаки, що визнані небезпечними – собаки, які вже проявили неспровоковану агресію до людей і тварин, що підтверджено відповідним протоколом (актом), складеним за вимогами законодавства України;

- спровокована агресія – агресивна поведінка собаки, яка викликана навмисними діями третіх осіб;

- супровід безпритульної тварини – забезпечення біологічних, видових та індивідуальних потреб безпритульних тварин;

- тимчасова ізоляція тварин (карантинування) – тимчасове перебування тварин у пунктах тимчасової перетримки та притулках (міні притулках) для утримання тварин до вирішення питань, пов’язаних з їх подальшим утриманням;

- шкода, заподіяна третій особі внаслідок агресивної або непередбачуваної дії тварини
- шкода, яка призвела до погіршення фізичного або психічного стану здоров'я людини, ушкодження майна, якщо має місце причинний зв'язок між дією цієї тварини і заподіяною шкодою;

 

Мета та завдання Програми

Основною метою Програми є зменшення кількості безпритульних тварин гуманними методами, забезпечення їх комфортного співіснування поряд з людиною та утвердження в суспільстві гуманного ставлення до тварин.

Для досягнення поставленої мети передбачається виконання наступних завдань:

- розроблення і впровадження системи обліку, реєстрації та ідентифікації безпритульних тварин;

- розроблення і впровадження системи масової стерилізації, щеплення, профілактичних обробок та лікування безпритульних тварин;

- розроблення і впровадження заходів щодо підтримки супроводу безпритульних тварин протягом усього їхнього життя;

- створення притулків для тварин різних форм власності;

- розробка і впровадження системи інформаційно-просвітницьких заходів стосовно гуманного поводження з безпритульними та домашніми тваринами, влаштування безпритульних тварин, пропагування стерилізації домашніх тварин тощо.

 

4. Механізм виконання Програми

Координацію діяльності та систематичний контроль за виконанням передбачених Програмою заходів, ефективним та цільовим використанням коштів її виконавцями, залучення до виконання Програми в установленному законодавством порядку підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та відомчого підпорядкування здійснює Інспекція з благоустрою Бучанської міської ради.

До виконання Програми можуть в установленому порядку залучатися науково–дослідні і наукові установи, підприємства, громадські організації та мешканці міста Буча.

 

4.1. Відлов безпритульних тварин

Відлов тварин може здійснюватись тільки персоналом або залуеними установами, які мають відповідну кваліфікацію і допуск, будь-якими незабороненими засобами і методами з додержанням гуманних принципів моралі і виключаючи жорстоке поводження з тваринами, а саме:

- медикаментозний – введення в організм тварини спеціальних лікарських засобів (снодійні, міорелаксанти, транквілізатори), що забезпечують знерухомлення тварини. Для цієї мети використовують приманки, шприци спеціальної конструкції, духові трубки або рушниці;

- механічний – вилов тварин за допомогою спеціальних механічних пристосувань (петлі, сачки, сітки, жорсткі нашийники) або руками (тільки тварин, які визнані потенційно безпечними);

- комбінований – з застосуванням медикаментозного та механічного способів вилову.

Виловлені тварини транспортуються до місць утримання (стерилізації) спеціально обладнаними автомобілями групою, або індивідуально, в клітках.

 

4.2. Стерилізація, вакцинація та лікування безпритульних тварин

- Безпритульна тварина, що знаходиться під опікою підлягає обов’язковій стерилізації, вакцинації від інфекційних захворювань.

- Після стерилізації, тварина повинна забезпечуватися після операційною перетримкою в установі ветеринарної медицини або притулку, на термін, що встановлений за медичними показниками.

- Стерилізація з після операційною перетримкою, вакцинація та лікування безпритульних тварин проводиться в установах ветеринарної медицини (за згодою). Під час стерилізації тварини підлягають електронній ідентифікації іпісля перетримки можуть бути передані власнику, опікуну або повернути до міста відлову. Виключенням є тварини, які були вилучені у громадян за рішенням суду – такі тварини можуть бути передані тільки іншим власникам.

- В період перетримки, для вирішення питання подальшого влаштування тварин, інформація про них подається до засобів масової інформації та громадських організацій, які опікуються долею безпритульних тварин.

- Евтаназія безпритульної тварини проводиться виключно у разі травми або хвороби, що не сумісні з життям та у разі агресивності.

- Рішення про необхідність евтаназії безпритульної тварини приймає спеціальна комісія до складу якої обов’язково входить представник громадської організації захисту тварин та опікун (за наявністю).

- Забороняються негуманні, хворобливі методи евтаназії тварин. Приміщення, де проводиться евтаназія тварин, повинно бути відокремлене від приміщення, де утримуються тварини.

 

4.3. Облік, ідентифікація та реєстрація безпритульних тварин

- Облік, реєстрація та ідентифікація безпритульних тварин проводиться при Інспекції з благоустрою міста Буча і полягає у внесенні до бази даних відомостей про тварину (стать, вік, відмітки про стерилізацію та щеплення тощо) та присвоєнні тварині ідентифікаційногономера. Одночасно ведеться реєстр опікунів безпритульних тварин.

.

4.4. Створення мережі притулків різних форм власності та подальший супровід   безпритульних тварин

- Для виконання цього завдання передбачається виділення необхідних земельних ділянок для розміщення відповідних закладів,

- Створення, підтримка та утримання діючих притулків та міні-притулків для безпритульних тварин різних форм власності.

- У притулках для безпритульних тварин утримуються тварини, яким не знайдено нового власники або опікуна. При можливості вони можуть бути передані новому або колишньому (якщо тварина була загублена) власнику або опікуну, однак не підлягають знищенню.

- Супровід безпритульних тварин може проводитися опікунами цих тварин за активної підтримки органів місцевої влади та громадських організацій м. Буча. До обов’язків опікунів безпритульних тварин входить:

- забезпечення догляду за безпритульними тваринами, що знаходяться під їх опікою, з урахуванням їх біологічних, видових та індивідуальних потреб і особливостей;

- повідомлення Інспекції з благоустрою міста Буча та ГО «Центр захисту тварин» про випадки захворювання опікуваних тварин, а також місцеві установи санітарно-епідеміологічної та/або ветеринарної служб про випадки укусів або травмування людей цією твариною;

 

4.5. Забезпечення виконання інформаційно-просвітницьких заходів

Цей напрямок Програми передбачає такі заходи:

- проведення просвітницької роботи серед населення з питань, пов’язаних

з гуманним ставленням до тварин, влаштування безпритульних тварин, пропагування проведення стерилізації домашніх тварин, шляхом випуску друкованих видань (буклетів, проспектів та інше), участь в інформаційних компаніях та культурно-масових заходах із залученням засобів масової інформації;

- проведення консультацій з населенням, стосовно опіки над безпритульними тваринами, що перебувають на території міста;

- пропаганда гуманного поводження з безпритульними тваринами;

- підготовка та проведення нарад з відповідними службами, установами,

комунальними підприємствами, громадськими організаціями.

 

4.6. Повноваження громадських організацій захисту тварин Громадські організації, статутною метою діяльності яких є охорона та захист тварин, мають право перевіряти поводження з тваринами будь-якими юридичними та фізичними особами. З метою здійснення перевірок представники громадських організацій по охороні та захисту тварин мають право безперешкодно за посвідченнями, що підтверджують їх приналежність до такої організації, відвідувати місця утримання тварин. У разі виявлення випадків жорстокого поводження з тваринами громадські організації захисту тварин мають право ставити перед відповідними органами питання про відібрання тварини, накладення стягнень на винних осіб.

Виконавчі органи міської ради всебічно сприяють громадським організаціям, метою діяльності яких є охорона та захист тварин.

 

 

5. Строки та етапи виконання Програми

Етапи виконання Програми

Виконавець

 

Строки виконання Програми

1. Розробка необхідного нормативного-технічного та методичного забезпечення виконання заходів Програми

2. Затвердження Програми регулювання  чисельності безпритульних тварин  «Тварини в місті»

 

ГО «Центр захисту тварин»;

Інспекція з благоустрою міста»

Квітень  2016

3.Забезпечення необхідної матеріально- технічної бази для виконання заходів     Програми.

Міськвиконком

Протягом 2016

Виконання інших заходів Програми.

4.1.Розроблення і впровадження системи обліку, реєстрації та ідентифікації безпритульних тварин, а також опікунів

ГО «Центр захисту тварин»;

 

Протягом 2016

4.2.Виконання заходів з відлову,  стерилізації та повернення на колишнє місце мешкання безпритульних тварин.

ГО «Центр захисту тварин»;

Інспекція з благоустрою міста»

по необхідності

озроблення і впровадження заходів щодо підтримки супроводу безпритульних тварин протягом усього їхнього життя

ГО «Центр захисту тварин»

безперервно

озробка і впровадження системи інформаційно-просвітницьких заходів стосовно гуманного поводження з безпритульними та домашніми тваринами

ГО «Центр захисту тварин»;

Інспекція з благоустрою міста»,

Громадські організації міста, Управління освіти Бучанської міської ради

2016- 2019

      

6. Фінансове забезпечення

Фінансування заходів, передбачених Програмою, здійснюється за рахунок:

- коштів міського бюджету;

- позабюджетних коштів – добровільних внесків юридичних та фізичних осіб;

- коштів інших джерел, не заборонених законодавством України.

 

7. Організаційне забезпечення та контроль за виконанням Програми

Організаційне забезпечення реалізації Програми і контроль за виконанням передбачених Програмою заходів здійснює виконавчий комітет міської ради та ГО «Центр захисту тварин»;

До компетенції входить:
- контроль за виконанням програмних завдань;
- розгляд скарг від населення стосовно тварин;
- проведення розслідувань (перевірок), які стосуються порушень при поводженні з тваринами;
- координація діяльності стосовно вилову, транспортування, стерилізації тварин, та повернення їх до середовища мешкання;
- зв'язок із ЗМІ та з представниками громадськості.

 

Очікувані результати виконання Програми

Виконання комплексу заходів у сфері поводження з домашніми та іншими тваринами дозволить:

- зменшити потенційну кількість безпритульних тварин;

- зменшити рівень забруднення території області відходами життєдіяльності тварин;

- поліпшити епізоотичний, санітарно-епідемічний, екологічний та санітарний стан міста;

- зберегти здоров’я населення, зменшити рівень захворювання населення хворобами, спільними для людей і тварин;

- сформувати сучасне гуманне ставлення до тварин, які поруч з

людиною;

- сприяти свідомому ставленню громадян до існуючих проблем у сфері утримання та поводження з домашніми та іншими тваринами;

- запровадити міжнародний позитивний досвід у вирішенні питань поводження з домашніми та іншими тваринами;

- сформувати у підростаючого покоління етичне ставлення до тварин.

 

 

Міський голова                                                                                                     Федорук А.П.

 

Начальник

Інспекції з благоустрою                                                                                       Дученко Я. М.